2021 Spalato

Instagram voli Italiju?

Voli li Instagram Italiju ili Talijanima počinje stvarati probleme ta savršena slika Italije kakvom je prikazuju milenijalci na Instagramu?

Zahvaljujući Instagramu, mnoga turistička mjesta postala su popularna bez velike promocije. Ako koristite Instagram, sigurno ste primijetili kadrove djevojaka koje drže nekoga za ruku iza sebe, a ispred se pruža predivan pogled na neku znamenitost, šarmantnu ulicu, skrivenu uvalu ili savršeno postavljen doručak kraj prozora s pogledom na Duomo di Firenze. Ovo je samo jedan od trendova, a oni koji su uvelike zaslužni za promicanje takvog oblika turizma su milenijalci.

Fenomen nije samo talijanski, posljednja istraživanja pokazuju da čak 40% putnika ispod 33 godine bira svoju iduću destinaciju s obzirom na to koliko je ona “instagramska”. Starije generacije smatrat će takav oblik turizma površnim, ali milenijalci ne vide u tome nikakav problem. Ne vidim ga ni ja, svi smo različiti, netko voli imati s putovanja uspomene u obliku prekrasnih fotografija, a nekoga za to nije briga i želi samo doživjeti emociju koju će potom sjećanje pretvoriti u uspomenu. Problem nastaje onda kad se izgubi smisao putovanja kao upoznavanja novih kultura i običaja. Primjerice, Venecijanci imaju problem s turistima koji vole kupiti pizzu i tako je iz kartona jesti sjedeći na nekom od pitoresknih kanala Serenissime, uz čašu već gotovog Bellinija, i sve to obilježiti kamerom. Što se tiče pizze i Venecije, lokalci će vam reći da se pizza jede u Napulju, a kod njih riba. Jedan prosječni milenijalac će htjeti napraviti isto bez da otkrije venecijanski bacaro i svu čar koju takva mjesta imaju. Osim što se na taj način stvara pogrešna slika Venecije, koja ima ponuditi više od pizze uz kanal, nastaje nepotrebni otpad koji guši grad i lokalno stanovništvo. Iz tog razloga, Venecija je od 2020. godine uvela inicijativu pod nazivom #EnjoyRespectVenezia. Prema toj inicijativi više se ništa ne može uzeti “to go”, a ukoliko vas policija uhvati da jedete ili pijete nešto na bilo kojoj javnoj površini budite spremni platiti kaznu od 100 do 200 eura.

Toscana je odavno popularna među američkim turistima. Romantizirali su je ne samo književnici, nego i filmski redatelji, a sada to uspješno nastavlja raditi Instagram. Giotto, Michelangelo, Botticelli, Donatello, Da Vinci, Dante, nebrojena blaga koja ima Firenze ostaju u sjeni jer je ljepše fotografirati se uz bogati doručak s pogledom na Piazzu del Duomo. Milenijalac možda neće ni saznati da Talijani gotovo pa i ne jedu doručak, i da se pravi život događa u barovima u kojima na brzinu popiju kavu, pojedu cornetto, popričaju o svakodnevnim temama i idu dalje na posao.

Dok sam radila kao turistički pratitelj znalo se dogoditi da me putnici pitaju gdje se nalaze mjesta koja su vidjeli na Instagramu i nakon što ih posjete budu razočarani. Jedan od bizarnih primjera je knjižara Acqua Alta u Veneciji. Na Instagramu je prikazana kao mjesto gdje se može fotografirati u fotelji na kojoj je ime knjižare i koja stoji uz gondolu, a možete čak i sjesti na knjige koje su postavljene kao stepenice uz kanal. Većina ljudi nije nešto bila oduševljena knjižarom koja je poprilično vlažna i ima specifičan miris (kao i većina Venecije), ali zaboravljaju na ono najvažnije – to je ipak knjižara. Slučajno tamo kupujem knjige jer je jedna od rijetkih knjižara u samoj Veneciji pa me baš zanimalo kako vlasnici gledaju na to. Kažu da nisu oni izmislili taj trend, da su već navikli na to da ljudi čekaju redove samo da se fotografiraju, a ako usput nešto kupe još bolje.

Što dugoročno donosi takav oblik turizma i promocije? Nitko ne zna. Sigurno će se trendovi turizma mijenjati nakon pandemije korona virusa, ali Instagram je zasad društvena mreža koju ne samo milenijalci, nego i ostale generacije smatraju poprilično relevantnom. Živimo u vremenu u kojem su nam sva znanja dostupna, možemo čitati, gledati dokumentarce, educirati se online jednim klikom, ali jednostavnije je “listati” Instagram. S druge strane, ovo je možda prilika svima koji se bave turizmom u Italiji da pokažu onoj drugoj skupini ljudi, koja želi istraživati i imati potpuno različite uspomene s putovanja od lijepe fotografije, pravu autentičnost kakvu ima baš svako talijansko mjesto.

Photo: Unsplash, Reddit, www.sashasandiego.com

Podijeli
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on email
Share on whatsapp
Open chat